En oväntad vänskap - SJUKT BRA FILM!

Måste ba dra ett lite spontant filmtips!
 
Såg världens bästa film förra veckan med min Nannis. Filmen är en drama/komedi på franska som heter En oväntad vänskap. Den är så fruktansvärt skickligt filmad och berättad med oerhört seriösa bitar från livet som man lätt kan känna igen sig i, men som man trots svårigheter hittar skratt i. Driss (Omar Sy) är totalt skamlös och klockren i sin roll där hans enkla vardag krockar med en helt ny dimension av verklighet. Och Philippe (Francois Cluzet) gör ett otroligt bra jobb med att visa känslor och uttryck endast med ansiktet i sin totalt livlösa kropp, där Driss blir hans händer och fötter. Jag tycker själv filmtiteln låter småfånig och kliché men åh vad jag blev överbevisad. Såg att det stod någonstans att "ska du se en film i höst så är det denna", vilket jag tycker stämmer till hundra procent. Fängslad till tusen! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0