Obsession för vingar

Vad man kan bli fundersam och tankspridd när man sitter för sig själv sådär en söndagkväll.

Ikväll kom jag och mina tankar in lite på tattoos och symboler. Som att till exempel så många använder kors som smycken och tattuerar in det på kroppen även fast de inte är religiösa. Det är verkligen ingenting fel med det och jag tycker att det kan vara skitsnyggt och passa sjukt bra på folk. Men själv har jag väldigt svårt för det. Jag vet inte varför, men det är någonting som tar emot hos mig vad det gäller att bära kors på kläder eller accesoarer. Tänker du som jag? Eller har jag helt fel? Jag vet inte. Jag tror bara att för mig är den symbolen så kopplad till det religiösa att det inte känns riktigt rätt att använda.

Däremot har jag fastnat som en ett barn i en godisaffär för vingar, änglavingar. Det är så fint så jag har suttit ett tag och bara sökt bilder på google. (Om jag någon dag skulle våga skulle jag verkligen vilja ha en backtattoo med vingar. Det är så snyggt så jag dööör.) Men så i alla fall mitt i mitt obsession så fick jag för mig att jag skulle prova att rita en vinge. Jag vet att jag är ute på riktigt djupt vatten - jag är ingen konstnär. I vilket fall älskar jag nog vingar för att de symboliserar frihet för mig.

Har även en liten rolig idé också med hela den här grejen.. Får se om jag kan förverkliga den.
Amatören

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0