I can be whatever I want to be - lite bs och livssnack

I hela mitt liv har jag varit tvåa. Jag har aldrig varit bäst på någonting. Jag har varit den där tjejen som är helt okej på det mesta. Inte varit snyggast i klassen eller bäst i laget, fått högst betyg eller haft mest kompisar. Varit lite lagom. Men jag har alltid trott att jag kan göra vad. jag. vill. om jag bara vill det tillräckligt mycket. Att jag kan komma precis hur långt som helst. Fast ibland ger man ju upp på sig själv, ser sig som så jäkla korkad och onödig i världen så man ba skiter i vilket och ger upp. Men sen från någonstans får jag tillbaka den där amazing-känslan som kan ta mig hur långt som helst.

Sedan finns det delar i mitt liv som jag bara sugit på, som jag aldrig klarat av. Tex hålla käften när jag inte håller med eller en så enkel sak som att spara pengar till bättre tider. Min syster har alltid varit den smarta av oss två, eller som jag brukar säga hon är smartare på pappret. Min syster är faktiskt pretty fantastiskt duktig när det kommer till skola och projekt, hon klarar allt galant. Jag har inte haft samma fokus eller kunnat lägga ner samma energi på skola osv. Men istället har jag hittat sätt att "skydda" mig själv. Fått mig att bli bättre, utanför pappret. Medan hon fokuserade på sin framtid la jag energi på nu. Idag. Genast. Mamma har alltid sagt att jag blir galen om jag inte får det jag vill ha. nu. Men det har inte stoppat mig. You can be whatever I want to be. Om du bara vill det tillräckligt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0