Ärlig eller falsk - be true goddamnit

Människor som går bakom ens rygg, som snackar skit osv har jag noll respekt för. Men någon som kan säga vad den tycker direkt utan att man får höra det från någon annan den däremot har jag respekt för. Det handlar inte om att vara elak när man är ärlig. Det handlar om att vara sann mot sig själv och sin omvärld. Självklart kan man dra en vit lögn ibland men egentligen whats the point? Och sen får man  ju tänka efter också så att det man säger inte kommer ut helt snett. Jag är rätt säker på att jag hellre skulle ses som elak för att jag varit ärlig än som snäll för att jag varit falsk. Med alternativ nummer två skulle jag tappa min egna självrespekt. Vad skulle du ha valt?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0