Slutet för en av tidernas största stjärnor

Michael Jacksson. Underbarnet som tog världen med storm tillsammans med sina bröder i The Jacksson 5. Tänk vad han ha rfått gå igenom under sin livstid. Att leva i ett undertryck där det inte anses okej att vara svart. Det gick så långt att han gjorde allt för att bli vit. Världen var hård mot killen. Men tänk endå hur mycket han har gett till världen. Sång, dans och lycka utan gränser har han förmedlat genom sina låtar. Jag tror helt klart att han kommer att bli saknad på jorden, minnet kommer alltid att finnas kvar.

Trots att jag inte har något band till MJ alls, det vill säga att jag inte lyssnar på hans musik, eller bryr mig om vad som hänt i kändisens liv, så känns det ändå lite konstigt i magen av att höra att han nu har dött. Han var ändå en människa bland oss alla och det är lika hemskt varje gång man får höra om ett dödsfall.


Jag tror att han gett så himla mycket till människor runt om och han har också bidragit enormt till musikhistorien. Har svårt att sätta ord på exakt vad jag vill säga. Men han kommer bli saknad.




Rest in Peace, Michael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0