Am I what you call a bad blogger?

Bra eller dålig. Intresseväckande eller uttråkande. Det finns så många varianter av vad saker ska vara idag. Jag tror att det är jävligt tur att jag inte är en av de så kallade proffsbloggarna som blir igenkända överallt de går. Att vara känd kan inte vara någon dans på rosor.

När jag var liten ville jag alltid bli berömd och få sjunga inför hela världen, få alla att lyssna på precis det jag har att säga. Idag ser jag på det ur ett nytt perspektiv. Om jag någon gång skulle lyckas med musik, vilket jag säkerlgen kommer drömma om till jag dör, så skulle jag se det positiva med att folk vet vem man är. Men att vara känd för en blogg? Jag vet inte om det riktigt ligger samma känsla i det.

Dock måste det finnas något folk faller för då de läser andra människors bloggar. När det gäller Kissie eller som hon egentligen heter, Alexandra Nilsson, så handlar allting om ytligheter och om att leva på andras bekostnad, på så sätt att man trycker ner samhället. Men det finns ju också dem som verkligen skriver om saker de brinner för och vill dela med sig av. Det måste ju vara ungefär samma sak som för mig med min musikdröm?

Alla är vi olika, men man leter väl alltid efter någon som lyssnar på en. Att få känna sig viktig, att ens röst gör skillnad. Att få göra skillnad gör skillnad. Om ingen skulle lyssna på mig skulle jag inte se så mycket mening.

Man ska leva för sin egen skull, men det går inte att bortse ifrån att de är att få dela livet med andra som gör en lycklig.



I fredags när vi såg New Moon :)
Jag tyckte att den var grym, Malin!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! 191 dagar kvar till Ecliiipse :O



<333

2009-12-21 @ 01:08:52
Postat av: Matilda

DÅ kan vi ha en twilight kväll sen med alla filmerna ;D haha. <3

2009-12-21 @ 01:17:33
URL: http://mgustafsons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0