Att vara det svarta fåret

Hej vänner och icke vänner. Det har varit tyst här ett tag, jag hade ett sjuhelvettes nyår och sedan har jag jobbat asset av mig så det är väl ungefär det som hänt. Men idag mina vänner och icke vänner, har det varit familyissues. Vilket man kanske egentligen inte borde dela med sig av? Men jag känner ändå att jag behöver få det ur mig, skriva av mig.

Ni vet hur man ibland kan sättas i ett fack, att det är så och så andra tycker att man bör göra/vara eller säga just för att det har hänt tidigare? I min familj kan jag känna att det är ett återkommande exempel. Att jag blir behandlad på ett sätt och förutfattade meningar dras just för att man tror sig veta vad som ska komma här näst. Finns det något mer frustrerande eller irriterande? Jag vill inte bli dömd för saker innan jag ens hunnit yttra mig om eller agera. Jag vill inte bli dömd när jag inte ens menar det någon annan tror att jag menar. För hur ska man kunna mena något när man inte ens har sagt det? Varför lyssnar man i vissa situationer mer på tidigare erfarenheter än situationen i sig? För vänner och icke vänner, människan kan förbättras. Jo det är sant. Ingen kan förändra sig men alla kan förbättra sig. Tål att tänkas på. Det finns alltid ytrymme för överraskningar, glöm inte det. Ta det från en som vet, en som många gånger varit the od one out, den svaga länken eller ja, helt enkelt, det svarta fåret.
.
This is the story of a girl, who cried a river and drowned the world

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0