Så jävla kul att plugga..

Är det inte det vi alla vill egentligen? Att skolan ska vara något roligt? Det hade varit så mycket enklare då.

Fick en förfrågan om hur det går för mig i skolan och tänkte att jag kan skriva ett inlägg om det.

Jag har alltid varit en sådan person som tycker att skolan suger. Hell on earth. Men som tur är har jag haft relativt lätt för flera ämnen ända fram till gymnasiet, är inne på mitt andra år. I ettan var jag mycket sjuk och missade en massa så jag fick kämpa för att få mina betyg. Hade inte speciellt stora förhoppningar så jag blev enormt glad över mina slutbetyg vilket var majoriteten MVG.

Nu i tvåan har det har känslan blivit att jag blivit sämre, gått ner mig. Det suger stenhårt och jag känner mig smått misslyckad och besviken över mig själv eftersom att jag vet att jag kan bättre. Det är det som är så jävligt med gymnasiet - man får bara en chans och måste prestera hela tiden i och med att man får betyg efter varje avslutad kurs. Det finns ingen tid för att ta det lugnt. Det som gäller är plugga, plugga, plugga. Vilket blir jäkligt jobbigt om man inte är så bra på det.

Men i vilket fall så tror jag att jag sänkt mig i ett flertal ämnen, dåligt. Jag vet inte om jag gjort mitt bästa alla stunder. Men det är så mycket hela tiden så jag har inte orkat mer än det jag gjort. Förhoppningsvis får jag tillräckligt bra betyg för att kunna göra det jag vill i framtiden, men eftersom jag egentligen inte har något mål har detta också gjort det svårare för mig. Det är alltid enklare att ge allt om man vet vad man kommer få för det.

Det som är viktigt att komma ihåg dock är att man kan lyckas även om man inte får bästa betyg i allt. Smarthet sitter inte bara i skolarbeten. Du kan vara jävligt bright när det gäller, även om det inte finns på papper.

Nästa år är mitt sista år och då ska jag försöka skärpa mig. Försöka fokusera bättre och ge mer. För jag tror verkligen att det är värt det i slutänden.



Jag och grymma syrran som tog studenten i fredags med toppbetyg, grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0