Filosofi? Nej, religion.

Usch vad jag inte gillar att studera religion. Samtidigt som jag tycker att det är väldigt intressant och lärorikt så blir jag så illa till mods. Alla olika teorier och utläggningar om vad som kommer att hända efter döden och vad som tar oss dit osv. Det gör mig rädd och orolig i kroppen.

Har aldrig gillat att diskutera dödsfrågor. Det gör mig skräckslagen. Och ibland känns det som att man bara skulle kunna dö för vad är egentligen meningen med att leva? Fast jag vill aldrig dö, jag vill leva i mitt liv, på jorden, för alltid. Det vill jag. Eller i alla fall idag, med allt jag vet nu så vill jag det. Det är så jäkla svårt att ignorera alla andras tankar och åsikter om vad som väntat oss.

"Jag är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0