"Hade planer på att skaffa mig en framtid"

What do I want to do with my life? Jag har ingen aning och för varje dag som går känns det fan bara mer hopplöst. Det känns lite som att jag går i skolan, åker hem, äter, sover, vaknar, går till skolan, osv. Jag vill inte vara en tankelös zombie. Nej tack.

Att jag flera drömmar är dock sant. Jag drömmer nog lite varje dag. Önskar verkligen att jag kunde göra något jag drömmer om, och slippa ångesten över att inte kunna bli det jag vill. Ångesten över att jag varje dag pluggar in massa för mig idiotiska termer och sammanhang som jag aldrig kommer ha användning för.

Idag är en sådan dag jag är så trött på skiten, och ändå har jag inget jag måste göra, hur dumt är inte det? Vilket bara gör det mer uppenbart att den där skolhetsen är inte bara något som kommer när man har mycket att göra, det är någonting som har byggts in i mitt system och som kommer ta dagar/veckor/månader att öva bort. Det är inte lika lätt att ta det lugnt och bara leva i dagen längre, för allt man gör har en annan mening, en annan mening än att leva här och nu. Alltså är allt någonting jag inte vill.

Jag vill leva i nuet, men hur fan ska jag kunna det när mitt liv ser ut som det gör? Saker jag levt för har sakta slaigits i spillror och vissa av dem finns inte längre. "Det var bättre förr". Tyvärr tror jag att det är så. I need something more. Något mer att leva för. Få ut alla känslor och hitta mening igen. Hitta något jag vill göra, helt av egen maskin. But what do you do when it all comes down on you? Jag är trött, vill bara sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0