Utveckling

För varje dag som går. För varje minut som passerar. För varje sekund som sveper förbi. Blir man äldre. Man växer. Lär sig nytt. Utvecklas. Omformas. Blir ny. Varje sekund är du en ny.



Det är lustigt hur jag vissa dagar ser mig som så stor. Anser mig själv vara redo. Redo för allt. För världen. Det är lustigt. Hur det blir. Hur jag kan bestämma själv. Fast hur samtidigt min omgivning formar mig till mina beslut. Det är lustigt hur man en dag kan känna sig så stor och nästa så liten. 



När jag var femton, då kände jag mig stor. Då kände jag mig redo. Då visste jag allt. I alla fall allt jag behövde. Det andra? Screw it. Jag kunde klara mig själv, trodde jag. Jag ville hemifrån. Skulle leva livet. Det vill jag fortfarande, stå på egna ben. Men jag har inte längre lika bråttom.



Det är otroligt hur mycket som har hänt sen dess. Hur olik jag är den jag var. Fortfarande jag, men en ny version. Bättre eller sämre spelar ingen roll. Ny. Det räcker. 


Idag vet jag hur mycket jag har kvar. Jag har större drömmar, men mer realistiska. Fan vad det ska hända grejer. Nu är det studenten och körkortet som är framför mig. Jag har längtat till studenten sen jag var typ tolv år. Friskt? Vet inte. Men skoja inte att jag är redo! Världen. Fan vad jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0