En förklaring - till dom som vill/orkar läsa

Heeej, såg en lite negativ kommentar för en liten stund sen som handlade om vad jag skriver om och hur jag skriver om det. Och jag ber om ursäkt att jag gett ett skrytigt intryck och öv erdrivit min livssituation för det är verkligen inte så jag är. Det senaste året har varit rätt slitsamt för jag har flyttat runt som en flyttfågel - inte vetat riktigt vad som ska hända och vart jag ska bo och därför har boendesituationen varit väldigt central i mitt liv. Därav det "oändliga snacket" om det.

Sedan är jag också en väldigt skämtsam och ironisk person i min humor vilket har gjort att jag skrivit "skrytigt" när jag har skrivit om det, men det handlar egentligen bara om att jag driver med hela grejen att det är "så fint" att bo i vissa delar av Stockholm(vilket kanske inte heller är helt ok, men ja iaf). Min blogg är dessutom pluttliten och har vl ca högst 20 läsare per dag, så jag skriver mest för min egen skull.
.
Jag hade ingen som helst lust att flytta till Djursholm i början, det var en mardröm för mig för att jag inte hade överhuvud taget någon anknytning dit. Jag har också känt mig väldigt malplacerad där just på grund av att det finns så mycket fördomar mot den delen. Men efter att ha bott där och få tal del av hela grejen istället för att stå på utsidan och titta in, har jag kunnat rensa en hel del bland fördomarna och tycker väldigt mycket om orten. Och jag kan även tillägga att jag endast bodde i en hyresrätt i Djursan så något lyxliv lever jag verkligen inte.
.
Till sist vill jag säga att glädjen över att ha flyttat till innerstan igen, det var där jag bodde innan, handlar inte alls om att det är "fint" utan om att det är så fantastiskt med närheten till allt här omkring. Jag älskar stan för att i stan mår jag bra. Mina vänner är utspridda över hela Stockholm och självklart känns det då också underbart med närheten till dom. Förstår ni då kanske lite bättre? Och det där med Stockholms creme de la creme var det en tunnelbanechaffis som sa på tuben istället för "östermalmstorg" så jag tyckte bara det var komiskt. Sen så är jag ju fortfarande en liten skit som bor med mina föräldrar så man får ju rätta sig efter dom.
.
Hoppas ni förstår vad jag menar, antar att jag kanske skrivit lite väl ironiskt i mina texter. Ironi har inte sitt rätta forum i skrift för där uppfattas inte kroppsspråk eller ansiktsuttryck, så jag ska tänka på det i fortsättningen men jag ber också att ni har lite överseende med min ironi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0