Tänk alla gånger





Fonky Fresh - Tänk alla gånger

Jag är inte arg, inte ledsen. Jag är inte irriterad eller förbannad. Jag är bara trött, trött och lite vemodig. Det är den känsliga delen av mig som väcks till liv. Den som får mig att vilja höra mer. Den delen som vill lyssna och ta del av sådant som egentligen inte har någonting med mig att göra. Förbannat sorgliga ord som bildar meningar som berättar en historia som inte handlar om mig, som handlar om någon annan. Som är någon annans verklighet. Jag vill veta vad som gått fel, vem som sårade och hur mycket det känns. Jag vill veta vad som är så förbannat hårt med livet. Om andras smärta är lika djup som den jag känt. Hur fan kan man vilja veta hur ont någon annans smärta gjort? Skitsamma, jag vill veta. Jag vill känna med, förstå och lyssna. Det är skönt att lyssna på melodin, även om det inte handlar om just mig just nu. För det handlar om livet, och jag vill lära mig. För jag vill veta vad fasiken jag missat i livet, bra som dåligt. Nyfikenheten finns där, men också viljan att hjälpa. Tron i att bara andra får dela med sig så kan det kanske kännas lite lite bättre. De där fruktansvärda orden jag får höra. Hjärtan som krossats, hänsynslöst av hus som rasat över dem, utan en chans att slippa undan. Jag undrar om det är att höra om andra som tagit sig upp ur skiten som får mig att hålla intresset uppe? Historierna håller mig kvar. Melodin får mig att känna mig så jäkla mottaglig. Musik handlar inte alltid om rena toner och att sätta alla noter. Musik är känsla. Inget får mig att fastna som musik som känns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0