Sakna

Jag tycker det känns dumt, att det är onödigt och bara allmänt korkat att sakna något, en tid, en människa, en vän eller en händelse. Varför ska man sakna något som redan varit? Varför nöjer man sig inte med det man har, och om man inte är nöjd så gör man något åt det? Jag tror att jag är trasig. Trasig på så sätt att jag saknar, mycket. Jag tänker ofta på hur bra man hade det, förr. Det hindrar inte att det är bra idag, men jag blir aldeles sentimental och önskar ibland att jag levde för ett år sen nu. Men å andra sidan hur skulle jag då komma vidare? Ibland spelar inte det någon roll. Ibland önskar man bara att man kunde hålla fast vid vissa ögonblick, att en liten stund skulle få vara förevigt. Jag har saknat det ordet, föralltid. Jag kommer aldrig att sluta tro på föralltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0