Plugga: Matte

Jag har aldrig varit så dränkt i matte som nu! Det har funnits dagar då man kanske var tvungen att göra några tal hemma, men good GOD vad mycket jag har att göra. Har suttit med det här de senaste två dagarna nu..

Jag minns när jag var liten, och matte var riktigt roligt, för jag fattade precis vad min lärare sa. Att göra läxorna var en rutin, man fick dem alltid gjorda, noggrant granskade av mamma eller pappa. Visst kanske det låter trist och strikt, men det positiva var ju att man lärde sig något av det!

När jag gick i låg/mellanstadiet var det alltid jag och en kille i min klass som låg först i matten, vi fick alltid extra uppgifter eftersom vi var så snabba och vi hjälpte varandra så vi bara blev bättre.

Idag känner jag mig förvirrad av matten. Jag hänger kanske inte med som jag borde, men när jag väl sätter mig in i det så fattar jag väldigt snabbt. Varför tar man sig inte den där tiden och gör läxorna, trots att de är frivilliga? Det skulle hjälpa så jäkla mycket i längden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0