Var det bättre förr?

Man kan ofta höra att folk pratar om hur mycket bättre det var förr. Hur mycket gladare man var när man var liten och liknande. Men är det verkligen så? Eller är det bara så att man helt enkelt inte är glad lika ofta bara? Fast om det är så är det ju inte heller bra..

Okej, skit samma! Det handlar om att välja sin lycka. Man måste välja sitt liv och sträva mot sina mål samtidigt som man överväger hur mycket skit som är värt hur mycket lycka. För mig kan det krävas en kort stund av glädje för att klara dagar av sorg(eller något i den stilen).

Det som stör mig på tal om allt det här är då hur man uppfattas av andra. Vissa kan säga att jag var gladare förr och de kanske har rätt. Men jag tror att jag balanserar det ganska bra. Jag vet att vissa saker dragit ner mig som fan, vilket jag inte kan göra nåfot åt. Men jag har också varit riktigt lycklig och det är värt mer än något annat!




Jag & Clara
En blond Matilda = en lyckligare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0