Att vara något annat

Jag vet att du inte vill höra, jag vet att du inte orkar alla mina känslor. Men hur ska jag kunna förneka om jag blir ledsen? Ska jag gömma alla tankar? Fatta hur dåligt jag skulle må då. Man kan inte gå runt och bära på all skit. Det funkar inte, inte för mig. Även fast jag önskar att jag kunde. Fan jag hatar konflikter.

Jag vill vara tjejen som är perfekt. Hon som har det sötaste leendet och är oändligt omtänksam. Hon som gör dig glad bara genom att finnas. Att se de där ögonen fyllda med kärlek, för att jag är det bästa du kan tänka dig. Jag vill hon.

Inte den jag är. Jag vill inte göra andra ledsna/irriterade/besvikna.
Jag vill något annat, jag vill vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0