M & P


Mamma och pappa


Jag älskar min mamma och pappa. Vi delar inte alltid samma åsikter och en dag som denna blev jag verkligen sur på dom båda, men jag värderar ändå deras åsikter och lyssnar på vad de säger även om jag inte alltid följer det.
Karin sa en tankvärd sak idag, "tycker du att din intelligens-nivå ligger över dina föräldrars?". Det låter ganska dumt, men om man tänker på det så är det nog egentligen inte så stor skillnad. Jag skulle kunna tänka mig att jag är smartare än mamma och pappa ibland, att jag är mer realistisk och lever i verkligheten. För dem tänker säkert mycket på hur det var förr. Jag tycker inte man kan sätta regler till en 17-åring som man ska följa helt och hållet. När man växer upp handlar det mycket om att bryta regler och gå över gränsen, men som Karin tex, hon har aldrig haft stränga regler - men hon är typ världens lugnaste och mest pålitliga människa.

Jag kan också hetsa upp mig för mycket, men gillar inte att bli anklagad för saker som jag inte har gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0